IN DE SCHIJNWERPERS..:

Afwisselend richten wij onze Schijnwerpers op een bijzondere gebeurtenis of Blog(s) over AD(H)D of Autisme. De gebeurtenis of Blog en/of de Blogger of Blogster krijgt dan speciale aandacht in de vorm van een interview, achtergrondinformatie e.d.

Op dit moment staat bij ons in de Schijnwerpers:

woensdag 20 juni 2012

Jennifer

Onderstaand het verhaal van Jennifer. Jennifer is een bijzonder meisje met Autisme. Op haar website www.jennifer-smits.webklik.nl schrijft zij openhartig over haar autisme, haar zoektocht naar een diagnose en alles wat haar leven en dat van haar omgeving zo bijzonder maakt.


'Nou, ik ben Jennifer, op dit moment 18 jaar. 

Ik heb deze website gemaakt omdat ik al een zeer lange moeilijk weg heb afgelegd. Een weg door de psychiatrie. Ik heb al 4 jaar in de psychiatrie gezeten. Jarenlang waren er vermoedens van een diagnose, maar mede omdat ik zo slim ben, kon ik mijn autisme verbergen. 

Vrienden had ik niet, en contact maken is moeilijk. Het liefst van al ben ik in mijn eigen wereld. Toen ik klein was zeiden mijn ouders altijd dat ik even in jenniferland was gaan wonen. Omgaan met anderen was een zeer groot probleem en ooi nu weet ik nog steeds niet wat samenspelen is. Dit  kan leiden tot woede aanvallen, onbegrip, en veel verdriet. Ik heb veel onbegrip meegemaakt op school. Ik zit nu op het buitengewoon onderwijs. Zonder structuur leven is heel moeilijk. 

Ik weet dat er nog veel meer kindjes zijn zoals ik. Kindjes die nu nog vooraan in het proces staan. Ouders die machteloos staan en niet weten wat te doen. Ik wil met mijn website mensen hoop geven. Om de moed te vinden om je niet te schamen om hulp te zoeken. 
Soms is het echt nodig. 

Mijn levensmotto is: Met drie stapjes naar voren en 2 terug kom je er ook. 
Het gaat langzamer maar toch ga ik mijn dromen waar maken. Nog steeds is het voor mij elke dag opstaan en doorgaan maar mede daardoor leer ik een manier om door te kùnnen. Nog altijd hoop ik op een behandeling voor autisme.'


www.jennifer-smits.webklik.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Jouw blog in de schijnwerpers..?

Als je wilt dat we jouw blog in de schijnwerpers zetten, mail ons dan met een link naar jouw blog.

We nemen contact met je op voor een interview en plaatsen dat op onze site. Samen met een link naar je Blog.

Ons mailadres is: twitterwatnu@gmail.com


Onze service wordt gratis aangeboden, maar kan alleen blijven bestaan dankzij bescheiden advertentie-inkomsten en /of jouw vrijwillige bijdrage.

Alle Autisme / AD(H)D Blogs op één plek..!

Op deze site vindt je alle (Nederlands- en Vlaamstalige) Autisme / AD(H)D blogs onder- en naast elkaar.

D.m.v. Sitefeeds (RSS) blijf je steeds op de hoogte van de nieuwste Blogposts, artikelen en berichten over Autisme en AD(H)D.

Weet je een Site-feed (RSS) die je hier mist? Laat het ons weten via: twitterwatnu@gmail.com.

Als tegenprestatie vragen wij je op jouw site of blog de links op te nemen naar dit blog: http://autismeblogs.blogspot.com/ en ons zusterblog: http://autismewatnu.blogspot.com/ en/of http://adhdwatnu.blogspot.com/

Recente Interviews

Autisme - Google Zoeken in blogs

ADHD - Google Zoeken in blogs

Zoek in Bol.com

Autisme in het Nieuws

ADHD in het Nieuws

Zoek in Bol.com

Zoek in Bol.com

zoek in bol.com

Volgers

Volg ons op Twitter: